loader
27.11.2020

Promocja gospodarcza Powiatu Pilskiego – ETAP II

Promocja gospodarcza Powiatu Pilskiego – ETAP II

O  projekcie:
NR PROJEKTU: RPWP.01.04.02-30-0004/19
OKRES REALIZACJI PROJEKTU:   od 2021-04-01 do 2022-11-30
CAŁKOWITA WARTOŚĆ PROJEKTU:  1 686 385,00
WKŁAD FUNDUSZY EUROPEJSKICH:  1 423 227,24
Projekt realizowany w ramach Osi priorytetowej 1: Innowacyjna i konkurencyjna gospodarka.
Działanie 1.4. Internacjonalizacja gospodarki regionalnej.
Poddziałanie 1.4.2 Promocja gospodarcza regionu.
Cel projektu:
Głównym celem projektu jest umiędzynarodowienie regionalnej gospodarki powiatu pilskiego oraz wzmocnienie jego potencjału poprzez dalszy rozwój kompleksowego systemu zarządzania promocją gospodarczą i inwestycyjną regionu w terminie: 01.04.2021 - 30.06.2022 roku. Przedsięwzięcie to jest kontynuacją projektu pt:”Promocja gospodarcza powiatu pilskiego”.


Cele szczegółowe:

  • wzrost dostępu MŚP do rynków zagranicznych,
  • wzrost poziomu handlu zagranicznego MŚP w regionie poprzez rozwój eksportu na rynkach zagranicznych,
  • rozwój oferty  gospodarczej i inwestycyjnej regionu,
  • kampania powiatowa mająca na celu szeroką promocję projektu i pozyskanie MŚP na targi gospodarcze,
  • międzynarodowa kampania promocyjna, mająca na celu zwiększenie szans na napływ inwestorów,
  • ukazanie silnych stron i atutów powiatu pilskiego na arenie międzynarodowej/krajowej,
  • rozwój Marki Wielkopolski.

Projekt polega na:

  • udziale w międzynarodowych imprezach targowych za granicą,
  • usługach doradczo - szkoleniowych w zakresie wsparcia internacjonalizacji przedsiębiorstw,
  • opracowywaniu analiz rynków perspektywicznych,
  • opracowaniu materiałów promocyjno-informacyjnych o charakterze międzynarodowym i krajowym,
  • opracowanie i przeprowadzenie powiatowej kampanii promocyjno-informacyjnej i międzynarodowej kampanii w zakresie promocji gospodarczej i inwestycyjnej regionu,
  • promocji gospodarczej i inwestycyjnej w mediach międzynarodowych,
  • przygotowanie konferencji prasowej otwierającej projekt,
  • przygotowanie forum gospodarczego.

 
Planowane efekty projektu:

  • wzrost zatrudnienia we wspieranych podmiotach,
  • doprowadzenie do umiędzynarodowienia regionalnej gospodarki powiatu pilskiego,
  • wzmocnienie potencjału powiatu pilskiego poprzez rozwój kompleksowego systemu zarządzania promocją gospodarczą i inwestycyjną regionu.

 
SZCZEGÓŁOWY HARMONOGRAM UDZIELENIA WSPARCIA OBEJMUJE:
 
 
ZADANIE 1. SPECJALISTA DS. INTERNACJONALIZACJI:
OKRES REALIZACJI ZADANIA -  od 2021-04-01 do 2022-06-30
 
W ramach projektu zaplanowano zatrudnienie pracownika specjalisty ds. internacjonalizacji w celu świadczenia usług na rzecz beneficjenta docelowego (MŚP) w zakresie internacjonalizacji gospodarki regionu.
 

ZADANIE 2. MŁODSZY SPECJALISTA DS. PROMOCJI:
OKRES REALIZACJI ZADANIA -  od 2021-04-01 do 2022-06-30
 
W ramach projektu zaplanowano zatrudnienie pracownika młodszego specjalisty ds. promocji na rzecz beneficjenta docelowego (MŚP) w zakresie internacjonalizacji gospodarki regionu.
 
 
ZADANIE 3. KIEROWNIK PROJEKTU:
OKRES REALIZACJI ZADANIA -  od 2021-04-01 do 2022-06-30
 
W ramach projektu zaplanowano zatrudnienie kierownika projektu w celu nadzorowania i koordynowania prac w toku realizacji projektu.
 

ZADANIE 4. SPECJALISTA DS. ROZLICZEŃ:
OKRES REALIZACJI ZADANIA -  od 2021-04-01 do 2022-06-30
 
W ramach projektu zaplanowano zatrudnienie pracownika specjalisty ds. rozliczeń w celu rozliczania wydatków projektu i sporządzania sprawozdań finansowych.
 
 
ZADANIE 5. UDZIAŁ W MIĘDZYNARODOWYCH IMPREZACH TARGOWYCH ZA GRANICĄ:
OKRES REALIZACJI ZADANIA -  od 2021-06-01 do 2022-06-30
MIEJSCE REALIZACJI ZADANIA - Dubaj
 
Udział w targach gospodarczych przyczyni się do promocji regionalnej gospodarki powiatu pilskiego, także poprzez promocję MŚP na wybranych targach branżowych, co w konsekwencji umożliwi większe umiędzynarodowienie regionalnej gospodarki oraz przyczyni się do rozwoju kompleksowego systemu promocji gospodarczej regionu (obszar: rozwój oparty na ICT  i przemysł jutra).
 

ZADANIE 6. UDZIAŁ W MIĘDZYNARODOWYCH IMPREZACH TARGOWYCH ZA GRANICĄ – MŚP:
OKRES REALIZACJI ZADANIA -  od 2021-06-01 do 2022-06-30
MIEJSCE REALIZACJI ZADANIA - Dubaj
 
W ramach projektu zaplanowano udział przedsiębiorców z sektora MŚP na międzynarodowych targach gospodarczych odbywających się za granicą. Udział w targach jest odpowiedzią MŚP, związaną z koniecznością nawiązania trwałej współpracy handlowej (pozyskania nowych kontrahentów, zdobycia nowych rynków). Uczestnikami targów będą JST (Wnioskodawca - Powiat Pilski) oraz przedsiębiorstwa z sektora MŚP, wpisujące się w wybrane, najbardziej perspektywiczne inteligentne specjalizacje regionalne województwa Wielkopolskiego. Targi będą dla MŚP pomocą de minimis.
 
 
ZADANIE 7. UDZIAŁ W MIĘDZYNARODOWYCH IMPREZACH TARGOWYCH ZA GRANICĄ:
OKRES REALIZACJI ZADANIA -  od 2021-06-01 do 2022-06-30
MIEJSCE REALIZACJI ZADANIA - Chiny
 
Udział w targach gospodarczych przyczyni się do promocji regionalnej gospodarki powiatu pilskiego, także poprzez promocję MŚP na wybranych targach branżowych, co w konsekwencji umożliwi większe umiędzynarodowienie regionalnej gospodarki oraz przyczyni się do rozwoju kompleksowego systemu promocji gospodarczej regionu (obszar: biosurowce i żywność dla świadomych konsumentów).
 
 
ZADANIE 8. UDZIAŁ W MIĘDZYNARODOWYCH IMPREZACH TARGOWYCH ZA GRANICĄ – MŚP:
OKRES REALIZACJI ZADANIA -  od 2021-06-01 do 2022-06-30
MIEJSCE REALIZACJI ZADANIA - Chiny
 
W ramach projektu zaplanowano udział przedsiębiorców z sektora MŚP na międzynarodowych targach gospodarczych odbywających się zagranicą. Udział w targach jest odpowiedzią MŚP, związanyą z koniecznością nawiązania trwałej współpracy handlowej (pozyskania nowych kontrahentów, zdobycia nowych rynków). Uczestnikami targów będą JST (Wnioskodawca - Powiat Pilski) oraz przedsiębiorstwa z sektora MŚP, wpisujące się w wybrane, najbardziej perspektywiczne inteligentne specjalizacje regionalne województwa Wielkopolskiego. Targi będą dla MŚP pomocą de minimis.
 
 
ZADANIE 9. OPRACOWANIE ANALIZY RYNKU PERSPEKTYWICZNEGO – AMERYKI POŁUDNIOWEJ WRAZ Z ANALIZĄ OKREŚLENIA POTENCJALNYCH PARTNERÓW HANDLOWYCH:
OKRES REALIZACJI ZADANIA -  od 2021-04-01 do 2021-09-30
 
Opracowanie analizy perspektywicznego rynku docelowego, pozwoli na pogłębienie wiedzy nt. rynku docelowego oraz w konsekwencji wykorzystanie szans rozwoju gospodarczego i inwestycyjnego na nowych rynkach zagranicznych. Przyczyni się to do rozszerzenia dotychczasowej oferty gospodarczej powiatu pilskiego o sektory do tej pory nieeksportowane, których analizy wykazują trendy wzrostowe, a w konsekwencji na zwiększenie atrakcyjności gospodarczej całego regionu powiatu pilskiego/Wielkopolski i jego rozpoznawalności na arenie międzynarodowej.
 
 
ZADANIE 10.  OPRACOWANIE ANALIZY RYNKU PERSPEKTYWICZNEGO - AFRYKI WRAZ Z ANALIZĄ OKREŚLENIA POTENCJALNYCH PARTNERÓW HANDLOWYCH:
OKRES REALIZACJI ZADANIA -  od 2021-04-01 do 2021-09-30
 
W ramach projektu zaplanowano opracowanie pogłębionej analizy perspektywicznego rynku docelowego - Afryki, w celu maksymalizacji szans rozwoju gospodarczego i inwestycyjnego powiatu pilskiego na wskazanym rynku. Opracowanie analizy jest odpowiedzią na potrzeby w zakresie konieczności pogłębienia wiedzy na temat docelowych rynków zagranicznych, niezbędnej do zdobycia nowych rynków oraz pozyskania partnerów / inwestorów.
 

ZADANIE 11. USŁUGI DORADCZO - SZKOLENIOWE W ZAKRESIE WSPARCIA INTERNACJONALIZACJI PRZEDSIĘBIORSTW W FORMIE „BIZNESOWEGO BRUNCHU":
OKRES REALIZACJI ZADANIA -  od 2021-06-01 do 2022-06-30
MIEJSCE REALIZACJI ZADANIA - zostanie wskazane niezwłocznie po wybraniu wykonawcy zadania
 
Szkolenia wpłyną na umiędzynarodowienie przedsiębiorców MŚP z powiatu pilskiego, wpisujących się w obszar inteligencji specjalizacji. Realizacja szkoleń przyczyni się do podniesienia wiedzy MŚP z zakresu możliwości wejścia na rynki zagraniczne. Planuje się także, że większość z firm uczestniczących w szkoleniach - rozpocznie lub znacznie rozszerzy ekspansję na rynki zagraniczne, zwiększy wymianę handlową oraz nawiąże międzynarodową współpracę z innymi podmiotami.
 
 
ZADANIE 12. OPRACOWANIE MATERIAŁÓW INFORMACYJNO - PROMOCYJNYCH O CHARAKTERZE MIĘDZYNARODOWYM I KRAJOWYM:
OKRES REALIZACJI ZADANIA -  od 2021-04-01 do 2021-06-30
 
W ramach projektu zaplanowano aktualizację i druk materiałów informacyjno - promocyjnych w formie broszur, mających na celu promocję gospodarczą i inwestycyjną regionu, poprawę wizerunku regionalnej gospodarki wśród zagranicznych partnerów, potencjalnych inwestorów i kontrahentów oraz poprawę dostępu do informacji o regionie, o możliwościach nawiązania kontaktów gospodarczych i inwestycyjnych.  
 


ZADANIE 13. OPRACOWANIE MATERIAŁÓW INFORMACYJNO - PROMOCYJNYCH O CHARAKTERZE MIĘDZYNARODOWYM I KRAJOWYM:
OKRES REALIZACJI ZADANIA -  od 2021-04-01 do 2021-06-30
 
Zaplanowano przygotowanie materiałów informacyjno - promocyjnych w formie roll-up, mającego na celu promocję projektu i jego wizualizację zarówno wśród MŚP, jak i potencjalnych inwestorów i kontrahentów.  


 
ZADANIE 14. PRZYGOTOWANIE KONFERENCJI PRASOWEJ OTWIERAJĄCEJ PROJEKT:
OKRES REALIZACJI ZADANIA -  od 2021-04-01 do 2021-06-30
 
W ramach projektu zaplanowano organizację wydarzenia promocyjno-informacyjnego w formie konferencji prasowej, mającej na celu poinformowanie wszystkich zainteresowanych grup o rozpoczęciu realizacji projektu, w tym w szczególności: JST, MŚP oraz instytucji otoczenia biznesu. Dodatkowo, na konferencję zaproszone zostaną także regionalne media - celem skutecznego promowania projektu w regionie powiatu pilskiego.

 


 
   
ZADANIE 15. OPRACOWANIE I PRZEPROWADZENIE POWIATOWEJ KAMPANII PROMOCYJNO - INFORMACYJNEJ (SKIEROWANEJ DO MŚP Z POWIATU PILSKIEGO):
OKRES REALIZACJI ZADANIA -  od 2021-04-01 do 2022-06-30
 
W projekcie zaplanowane zostało przeprowadzenie promocyjnej i wizerunkowej kampanii powiatowej - skierowanej do MŚP z regionu powiatu pilskiego. Jej celem jest szeroka promocja projektu i zachęcenie przedsiębiorców do udziału w targach gospodarczych za granicą. Działanie to jest odpowiedzią na potrzeby powiatu pilskiego zarówno w zakresie stworzenia kompleksowego systemu promocji i wizualizacji projektu, jak i w zakresie zarządzania promocją gospodarczą i inwestycyjną regionu, niezbędną do umiędzynarodowienia regionalnej gospodarki i wzmocnienia jego potencjału i atrakcyjności.
 
 
ZADANIE 16. OPRACOWANIE I PRZEPROWADZENIE MIĘDZYNARODOWEJ KAMPANII W ZAKRESIE PROMOCJI GOSPODARCZEJ I INWESTYCYJNEJ REGIONU POWIATU PILSKIEGO (SKIEROWANEJ DO ZAGRANICZNYCH INWESTORÓW):
OKRES REALIZACJI ZADANIA -  od 2021-04-01 do 2022-06-30
 
W projekcie zaplanowane zostało opracowanie i przeprowadzenie międzynarodowej kampanii w zakresie promocji gospodarczej i inwestycyjnej powiatu pilskiego (skierowanej do zagranicznych inwestorów). Jej celem jest szeroka promocja gospodarcza i inwestycyjna regionu skoncentrowana na zachęceniu zagranicznych inwestorów do inwestowania oraz rozwijania swojego biznesu w powiecie pilskim.
 
 
ZADANIE 17. PRZYGOTOWANIE FORUM GOSPODARCZEGO:
OKRES REALIZACJI ZADANIA -  od 2022-01-01 do 2022-06-30
 
W ramach projektu zaplanowano organizację wydarzenia promocyjno-informacyjnego w formie forum gospodarczego o zasięgu międzynarodowym, łączącego aspekt gospodarczy z inwestycyjnym oraz sferę biznesową z instytucjami otoczenia biznesu, w której weźmie udział ok. 60 uczestników (JST, MŚP, inwestorów, instytucji otoczenia biznesu, etc). Celem konferencji jest stworzenie platformy wymiany wiedzy, doświadczeń i poglądów pomiędzy wyżej wymienionymi podmiotami.

Kreis Piła
Promocja gospodarcza Powiatu Pilskiego
Promocja gospodarcza Powiatu Pilskiego
Głównym celem projektu jest umiędzynarodowienie regi...
Mehr sehen Mehr sehen
Aus dem Sichtpunkt eines Experten
Nagranie z webinarium- Europejski Zielony Ład
Nagranie z webinarium- Europejski Zielony Ład
...
Mehr sehen Mehr sehen
Project entitled "Economic promotion of the Piła district" project no. RPWP.01.04.02-30-0001 / 18 is carried out by the Piła county in partnership with the Foundation for the Support of Innovation in JST from September 2, 2019 to September 30, 2023 The project is co-financed by the European Union under the European Regional Development Fund, Wielkopolska Regional Operational Program for 2014-2020, Priority axis 1 Innovative and competitive economy, Measure 1.4. Internationalization of the regional economy, Sub-measure 1.4.2 Economic promotion of the region.

Wir verwenden Cookies, um unser Angebot für Sie zu verbessern. Mehr Informationen dazu finden Sie in unserer Datenschutzerklärung.

VERSCHLIEßEN