Dochodzenie i zarządzanie należnościami od kontrahentów
Zarządzanie należnościami składa się z szeregu powiązanych ze sobą czynności, które jeszcze przed rozpoczęciem współpracy mają na celu oszacowanie poziomu ryzyka przyszłych transakcji i weryfikują wiarygodność oraz kondycję finansową potencjalnego klienta lub partnera biznesowego. Natomiast dochodzenie należności to, w najprostszych słowach, dążenie do odzyskania środków pieniężnych od zadłużonego kontrahenta, czyli osoby zobowiązanej do spełnienia wobec nas świadczenia pieniężnego.
W jaki zatem sposób można zweryfikować wiarygodność płatniczą aktualnego oraz potencjalnego kontrahenta? Jak zabezpieczyć swoją firmę przed powstaniem przeterminowanych należności? Czy istnieją polubowne sposoby egzekwowania należności? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w nowym, bezpłatnym kursie online Akademii PARP: „Dochodzenie i zarządzanie należnościami od kontrahentów”.
Nowy kurs przeznaczony jest dla przedsiębiorców chcących zdobyć wiedzę na temat metod zabezpieczenia swojej firmy przed nierzetelnymi płatnikami oraz sposobów dochodzenia należności.
Dzięki udziałowi w kursie „Dochodzenie i zarządzanie należnościami od kontrahentów”:
- poznasz podstawowe pojęcia i zasady zarządzania należnościami w przedsiębiorstwie,
- dowiesz się, w jaki sposób można sprawdzić wiarygodność finansową potencjalnego kontrahenta,
- poznasz sposoby zabezpieczenia się przed nierzetelnymi płatnikami i odzyskiwania przeterminowanych należności,
- będziesz wiedzieć, jak pandemia wpłynęła na sytuację i płynność finansową firm z sektora MŚP.
Aby nie przeoczyć żadnych treści związanych z kursami, zachęcamy do zapisania się na wybrane kursy e-learningowe już dziś – kliknij tutaj.
Oferta kursów e-learningowych Akademii PARP jest całkowicie darmowa. Ukończenie każdego z kursów online daje możliwość uzyskania certyfikatu bez wychodzenia z domu.